Rozliczanie odbiorcy usług następuje od momentu zainstalowania i zaplombowania wodomierza przez Dział Eksploatacji Sieci Wodociągowej oraz zawarcia umowy o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków w Dziale Sprzedaży i Obsługi Klienta.
Rozliczenia z Odbiorcami prowadzone są według następujących zasad:
- rozliczanie ilości zużytej wody odbywa się na podstawie wskazań wodomierza głównego zamontowanego na przyłączu wodociągowym, a w przypadku jego braku na podstawie obowiązujących norm.
W przypadku zastrzeżeń co do poprawności wskazań wodomierza, Odbiorca usług ma prawo złożyć reklamację – wniosek o urzędowe sprawdzenie poprawności jego wskazań. Złożenie wniosku (wymagana jest forma pisemna ) stanowi podstawę do wymiany wodomierza przez Przedsiębiorstwo na nowy wodomierz i przekazanie wskazanego we wniosku wodomierza do sprawdzenia w wyspecjalizowanej i uprawnionej do tego firmie. Wynik sprawdzenia wodomierza jest podstawą dalszego działania według obowiązującego Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków.
- ilość ścieków wprowadzanych do urządzeń kanalizacji sanitarnej ustalana jest w przypadku posiadania urządzenia pomiarowego zamontowanego przez Odbiorcę usług na przyłączu kanalizacyjnym, na podstawie odczytów ww. urządzenia lub jako ilość pobranej wody z sieci gminnej lub/i ujęć własnych, w przypadku braku urządzenia pomiarowego.
- w rozliczeniach ilości odprowadzonych ścieków, ilość wody bezpowrotnie zużytej uwzględnia się wyłącznie w przypadkach, gdy wielkość jej zużycia na ten cel ustalona jest na podstawie dodatkowego wodomierza zainstalowanego na koszt Odbiorcy usług.
- w rozliczeniach pomiędzy Przedsiębiorstwem i Odbiorcą usług obowiązują taryfy zatwierdzone i wprowadzone w trybie art. 24b Ustawy.
- okres rozliczeniowy dla wszystkich Odbiorców wynosi jeden miesiąc.
- należności za dostarczoną wodę i/lub odprowadzone ścieki Odbiorca zobowiązany jest zapłacić w terminie 14 dni od daty wysłania faktury lub dostarczenia jej w inny sposób.
- Odbiorca ma prawo zgłaszania reklamacji i roszczeń na piśmie, jednak nie wstrzymują one obowiązku uregulowania należności. W razie uwzględnienia reklamacji ewentualna nadpłata podlega zwrotowi.
- zwłoka w regulowaniu należności pociąga za sobą naliczanie ustawowych odsetek.
- jeżeli Odbiorca zalega z opłatą za dwa okresy obrachunkowe, następujące po dniu otrzymania wezwania do zapłaty w sprawie uregulowania zaległej opłaty, Przedsiębiorstwo może odciąć dostawę wody lub zamknąć przyłącze kanalizacyjne, zgodnie z art. 8 Ustawy.
- wznowienie usługi zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków następuje po udokumentowaniu przez Odbiorcę uiszczenia należnych kwot wraz z ustawowymi odsetkami.
Faktury są dostarczane do skrzynki pocztowej Odbiorcy usług zwykłym listem, lub dostępne w Elektronicznym Biurze Klienta po dokonaniu rejestracji przez Odbiorcę usług.
Płatności mogą być dokonywane na rachunek bankowy podany na fakturze VAT w formie:
- gotówką lub przelewem za pośrednictwem poczty lub banków – prowizja według stawek poszczególnych placówek,
- przelewem na podstawie stałej dyspozycji płatności zgłoszonej w banku prowadzącym ROR klienta – prowizja według stawek poszczególnych placówek
- przelewem na podstawie polecenia zapłaty wypełnionego w Biurze Sprzedaży i Obsługi Klienta Przedsiębiorstwa i zgłoszenia w banku prowadzącym ROR klienta.